onsdag 25 februari 2009

9. Dela/samarbeta

Jag skulle nog inte ha så stor nytta av det eftersom jag är ensam bibliotekarie. Men jag kan tänka mig att på ställen där det är fler anställda så skulle det med fördel kunna användas. Exempelvis om man är flera stycken som sysslar med att uppdatera hemsidan eller göra undervisningsmaterial/presentationer. Bra att använda vid samarbeten/grupparbeten alltså. I och för sig kan det vara bra att använda google docs om man vill redigera ett arbete man gjort på jobbet hemma. Lättare än att hålla på att maila document mellan datorerna.

2 kommentarer:

Kerstin Andreasson sa...

Just att använda Google docs för att kunna jobba hemma (eller på andra ställen) med dokument tycker jag själv är mycket praktiskt.

Anne sa...

Skulle skriva ungefär det Kerstin säger - man behöver ju inte nödvändigtvis dela filer med andra, utan man kan ju "dela" med sig själv också! Jag tycker det är ganska praktiskt att ha mitt material på Google Docs t ex när jag ska presentera något, så slipper jag krångla med USB-minnen och jag vet inte allt.